5 minutters reglen

Når der er noget du ønsker at blive bedre til, få mere af, gøre noget ved, blive færdig med eller stoppe med, kan jeg anbefale 5 minutters reglen.

Fakta er, at du vil nå målet, hvis du hver dag gør noget i bare 5 minutter, som bringer dig tættere på.

Det kan godt være, at det tager lidt længere tid, end du først regnede med.

Men hvis du hver dag gør noget i 5 minutter, som er målrettet, så når du målet.

På et tidspunkt.

Modsat, hvis du intet gør.

Uanset din svingende motivation, dit overskud, din helbredstilstand eller vejret, vil jeg opfordre dig til dagligt at investere minimum 5 minutter i en handling, der bringer dig tættere på dit rygestop.

Du kan fx udsætte hver cigaret med 5 minutter.

Du kan bruge tid på at samle lightere, så de kun ligger ét sted, og dermed ikke minder ligger og minder dig om rygning.

Du kan lytte til podcasts eller læse om rygning og rygestop, så du får mere viden.

Du kan drikke et glas vand i stedet for at ryge.

Du kan reducere dit daglige antal cigaretter.

Brug dit egen kreative sind, og gå fra tanke til handling.

5 minutters indsats på den korte bane, giver stor effekt på den lange bane.


Venlig hilsen 

Tina Kreutzer

Rygestopkonsulent

5 minutters reglen ved rygestop
Scroll til toppen

Vi bruger cookies for at kunne give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores side accepterer du brugen af cookies.