Artikler

Gevinster ved dit rygestop

I din rygestopproces vil du opleve positive forandringer på din krop og i dit sind.  Små og store, kortvarige og langvarige. Der vil være overgange (fx fra at hoste mindre,

Læs mere »

Rygetanker kommer i bølger

Rygetanker kommer i bølger.   Gennemsnitlig varer de cirka 3 minutter.   Når tanken ”Jeg har lyst til at ryge” kommer, handler det om at udholde følelsen i nogle minutter,

Læs mere »
Det er så hyggeligt at ryge

Det er så hyggeligt at ryge

Mange rygere nævner ofte ”hyggen”, som en afgørende grund til fortsat at ryge. Lige fra du slukker den sidste smøg, falder dit nikotin niveau i blodet. Det giver efterhånden som

Læs mere »
Skriv et afskedsbrev til smøgerne

Skriv et afskedsbrev

Skriveøvelser er en effektiv måde at give sig selv terapi. At sige farvel til ens smøger, som har været en trofast ledsager i tykt og tyndt gennem år eller årtier,

Læs mere »
Spis hver 3. time ved rygestop

Spis hver 3. time

Få et lettere rygestop. Spis hver 3. time i din vågne tid. Mange rygere har ustabile spisemønstre, og således også ustabilt blodsukker. Cigaretter kan bruges til at undertrykke og fjerne

Læs mere »
Summen af laster er konstant

Summen af laster er konstant

Sætningen ”Summen af laster er konstant” er en klassiker, når det øgede slik-, chokolade-, vin- eller kaffeforbrug, forsvares efter et rygestop. Laster er et tungt ord. Vaner er et lettere

Læs mere »
Smøgen er din sut

Smid sutten og vræl

Du ved det godt.  Cigaretten er en sut.  Din sut. Det kan være at du har flere ”sutter” i form af mad eller alkohol.  Princippet er det samme. Når du

Læs mere »
Rygrad som en regnorm

Rygrad som en regnorm?

Jeg møder mange rygestoppere, som starter med at fortælle mig, at de “har rygrad som en regnorm”, at deres rygrad er “som kogt spaghetti” eller at deres rygrad slet ikke

Læs mere »
E-kvit som motivation

Bliv motiveret af E-kvit

Det er altid en fornøjelse, når en rygestopper sender eller viser mig et skærmbillede fra E-kvit.  Stemningen er altid fyldt med glæde, stolthed og frihed. E-kvit er en gratis dansk

Læs mere »
5 minutters reglen ved rygestop

5 minutters reglen

Når der er noget du ønsker at blive bedre til, få mere af, gøre noget ved, blive færdig med eller stoppe med, kan jeg anbefale 5 minutters reglen. Fakta er,

Læs mere »
Scroll til toppen

Vi bruger cookies for at kunne give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores side accepterer du brugen af cookies.